Najczęściej zadawane pytania
- Chcę zarejestrować dziecko na USG bioderek, mam utworzone konto, ale przy próbie rejestracji nie widzę Poradni Preluksacyjnej (USG bioderek). Jak mogę zarejestrować dziecko na to badanie?
Najczęstszym błędem przy rejestracji dziecka na badanie USG bioderek jest utworzenie konta podając dane (w tym nr PESEL) rodzica, zamiast dziecka. System blokuje możliwość rejestracji osoby dorosłej do Poradni preluksacyjnej (USG bioderek) i nie wyświetla jej na liście dostępnych poradni. W takim przypadku należy utworzyć nowe konto podając dane dziecka i dokonać poprawnej rejestracji.
- Czy do poradni specjalistycznej potrzebuję skierowanie?
Aby zarejestrować wizytę w poradni specjalistycznej jest wymagane e-skierowanie. Wyjątkiem jest Poradnia ginekologiczno-położnicza, do której nie trzeba posiadać skierowania. Kod e-skierowania możemy wpisać w "Uwagi do wizyty" podczas rejestracji on-line lub podać go rejestratorkom w dniu wizyty.
- Czy można zarezerwować sobie termin wizyty nie posiadając jeszcze skierowania?
Nie. NFZ zabrania rejestracji do poradni wymagających skierowania zanim zostanie ono wystawione. Jeśli data rejestracji on-line jest wcześniejsza niż data na skierowaniu to wizyta będzie anulowana.
- Podczas próby utworzenia konta wyświetla się komunikat o treści "Podany zestaw danych (login,imię,nazwisko,pesel,data urodzenia) uniemożliwia rejestrację nowego wniosku w systemie. Zweryfikuj poprawność wprowadzanych danych!".
System blokuje możliwość utworzenia kolejnego konta z takim samym numerem PESEL lub loginem. Najczęściej pomaga wybór innego loginu. Zdarza się też, że w przeszłości zostało już utworzone konto na podany numer PESEL - wtedy pamiętając login i adres e-mail można skorzystać z opcji "Zapomniałem hasła". Jeśli korzystając z podpowiedzi powyżej problem przy tworzeniu konta nadal występuje, prosimy o kontakt mailowy z działem technicznym (it@wcm-remedium.pl).
- Czy mogę zarejestrować wizytę na to samo skierowanie, które zostało użyte przy poprzedniej wizycie?
Tak, pod warunkiem, że wizyta dotyczy tego samego problemu chorobowego i od poprzedniej wizyty nie minęły dwa lata. Wtedy taka wizyta traktowana jest jako kontrolna i nie wymaga nowego skierowania.